Przejdź do głównej zawartości

"Cristiano Ronaldo. Biografia" Guillem Balagué



Tytuł: "Cristiano Ronaldo. Biografia"
Tytuł oryginału: "Cristiano Ronaldo. The Biography"
Autor: Guillem Balagué
Cena okładkowa: 49,90 PLN
Wydawnictwo: SQN
Rok wydania: 2016

Opis z okładki:
Poznaj prawdziwą historię jednego z najlepszych piłkarzy w historii futbolu!
Może się wydawać, że o Cristiano Ronaldo powiedziano i napisano już wszystko. Na ile jednak znany kibicom wizerunek piłkarza jest zgodny z prawdą? Ta ksiażka pokazuje, jak złożoną osobowością jest Portugalczyk. I jak niewieli wiedzieli o nim dotychczas nawet jego najwierniejsi fani.
W tej biografii nie znajdziecie wielu statystyk, opisów meczów i akcji CR7. Dowiecie się za to, że już w wieku 14 lat wymykał się nocami do siłowni, niewiele brakowało, by zakontraktowała go FC Barcelona, a gdy już jako nastolatek oglądał mecz Realu w telewizji, powiedział kolegom: "Kiedyś będę tam grał".
Guillem Balagué wybrał się na Maderę, do Lizbony, Manchesteru, Madrytu. Odwiedził dziesiątki miejsc, rozmawiał z setkami osób, poszukując odpowiedzi na jedno pytanie: kim jest Cristiano Ronaldo? Piłkarz nie chciał, by ta książka się ukazała. Właśnie dlatego, że jest szczera, obiektywna, PRAWDZIWA.
A przez to najlepsza, jaka dotychczas o Ronaldo powstała.
Adnotacja: biografia nieautoryzowana

Moja opinia:
Nie jest tajemnicą, że nie jestem zagorzałą fanką tego piłkarza. Oczywiście podziwiam jego talent, ale... No właśnie. Jego wizerunek w mediach i zachowanie raczej od zawsze mnie zniechęcały do jego osoby. Uznawałam Cristiano za największego narcyza na świecie, zapatrzonego w siebie dupka, który nie potrafi założyć normalnej rodziny. Który lubi przyaktorzyć i cieszy się tylko ze swoim osiągnięć, goli, a drużyna jest dla niego czymś drugoplanowym.
Po tę biografię sięgnęłam z ciekawości. Przeczytałam jednym tchem i byłam zachwycona. I nie chodzi tu o to, że zmieniłam zdanie co do Cristiano - nadal uważam go za aroganta. Zaczęłam jednak patrzeć na niego z nieco innej perspektywy. Facet naprawdę nie miał w życiu łatwo i wszystko, co osiągnął zawdzięcza tylko sobie. Jego pedantyzm był sposobem na osiągnięcie czegoś niezwykłego. Pod tym całym samozachwytem kryje się zakompleksiony chłopak, potrzebujący przede wszystkim miłości. I to dlatego chciał być najlepszy - by czuć się kochanym, uwielbianym. By nie być już nigdy więcej samotnym.
Dzięki tej książce zrozumiałam, dlaczego CR7 jest jaki jest. Po prostu go zrozumiałam i zaczęłam bardziej doceniać.
Książka faktycznie odkrywa trochę nowych faktów. Ani piłkarz, ani Mendes nie chcieli, by się ukazała. Ale ja sądzę, że wbrew pozorom ta książka sprawia, że Cris zyskuje sympatyków, a nie ich traci. Uważam ją za totalny must have każdego kibica piłkarskiego - nieważne z jakiego obozu.

Moja ocena: 5.0/5

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Wymarzony mężczyzna" Kristen Ashley

Tytuł: "Wymarzony mężczyzna" Tytuł oryginału: "Motorcycle man" Autor: Kristen Ashley Cena okładkowa: 44,90 PLN Wydawnictwo: Akurat Rok wydania: 2019 Opis z okładki: Tyra Masters przeżyła taki dramat, że mocnych wrażeń wystarczy jej do końca życia. Teraz wróciła do równowagi i spokojnie na nowo próbuje ułożyć swoje sprawy. Udaje jej się to aż do chwili, kiedy spotyka mężczyznę ze swoich snów. Wytatuowany, umięśniony motocyklista raczy ją tequilą i najlepszym seksem, jakiego w życiu doświadczyła. Tyra wie, że to nie tylko alkohol i gorąca namiętność. Czuje, że spotkała mężczyznę, o jakim zawsze marzyła. Niestety, ten wspaniały facet jest także jej nowym szefem… Kane „Tack” Allen ma pewną zasadę: nie zatrudnia dziewczyn, z którymi się przespał. Kiedy więc dowiaduje się, że osoba, z którą spędził ostatnią noc jest nowozatrudnioną kierowniczką biura, bez namysłu zwalnia ją z pracy. Tyra zaciekle walczy o zachowanie posady. Tack godzi się na jej pozosta

"Skandal" Katarzyna Nowakowska

Tytuł: "Skandal" Tytuł oryginału: "Skandal" Autor: Katarzyna Nowakowska Cena okładkowa: 39,90 PLN Wydawnictwo: Burda Książki Rok wydania: 2020 Opis z okładki: Jako K.N. Haner rozpaliła wyobraźnię tysięcy Polek. Teraz pisze pierwszą powieść pod własnym nazwiskiem! ONA przyzwyczaiła się do spełniania oczekiwań innych. ON zawsze dostaje, to czego chce. ONA jest żywiołową, lubianą przez wszystkich córeczką tatusia milionera, która – gdy światła gasną – zamienia się w prawdziwą femme fatale. ON jest wycofanym, gburowatym i nudnym angielskim arystokratą. Na pierwszy rzut oka różni ich wszystko. Łączy? Niewytłumaczalne napięcie i… tajemnice. Ale czy wypada, żeby Julia uwiodła najważniejszego klienta swojego ojca? Skandal wisi w powietrzu… Adnotacja: seria Skandal - Tom I Moja opinia: Wielokrotnie już wspominałam, że jestem wielką fanką twórczości K.N. Haner - głównie przez to, że zawsze funduje nam istny emocjonalny roller-coaster, a jej ksi

"Shuttergirl" C.D. Reiss

Tytuł: "Shuttergirl" Tytuł oryginału: "Shuttergirl" Autor: C.D. Reiss Cena okładkowa: 36,90 PLN Wydawnictwo: Kobiece Rok wydania: 2019 Opis z okładki: Hollywoodzki idol u szczytu sławy. Nigdy o niej nie zapomniałem. Ani na minutę. Widzę ją czasami, ale nigdy z nią nie rozmawiam. Przepaść między nami jest zbyt duża. Aż do teraz. Rozchwytywana paparazzi. Gdy odszedł, moje życie się rozpadło. Teraz to nic dla mnie nie znaczy.  Jesteśmy królem i królową po przeciwnych stronach Los Angeles. Nie zamieniamy ze sobą nawet słowa. Aż do teraz. Dwa zupełnie różne światy, które kiedyś stanowiły jedność. Moja opinia: "Shuttergirl" to zupełnie inna od reszty historia. Temat, który nie był do tej pory zbyt chętnie poruszany - aktor i paparazzi. Mówi się, że jedno żeruje na życiu drugiego. Czy więc istnieje jakakolwiek szansa na to, by taki rodzaj związku przetrwał? A może z góry są skazani na niepowodzenie? Cóż, Laine jest świetna w tym,