Przejdź do głównej zawartości

"Dług" Nina G. Jones


Tytuł: "Dług"
Tytuł oryginału: "Debt"
Autor: Nina G. Jones
Cena okładkowa: 39,90 PLN
Wydawnictwo: Papierówka
Rok wydania: 2019

Opis z okładki:
Sama nie wiem, co sobie myślałam, wynajmując kogoś, by mnie zaatakował. Może byłam znudzona albo samotna, a może potrzebowałam odrobiny szaleństwa, by wypełnić panującą w sercu pustkę. Pragnęłam dreszczyku emocji, sposobu na zerwanie z monotonią codzienności. Gwarantowano mi chwilową iluzję zagrożenia, trwającą do momentu zakończenia spotkania. Tyle że wszystko potoczyło się zupełnie inaczej. Ponieważ znalazłam się w niebezpieczeństwie znacznie wcześniej niż w chwili, gdy dobrowolnie zaprosiłam je do swojego życia.

***

Od wielu lat napędza mnie wyłącznie pragnienie zemsty, a teraz moja misja prawie dobiegła końca. Odnalazłem kobietę, która jest ostatnią częścią układanki. Zniszczenie jej sprawi, że każdy, kto kiedykolwiek mnie skrzywdził, spłaci swój dług. Wszystko miało pójść szybko i łatwo, lecz gdy tylko przestąpiłem próg jej domu, sprawy się skomplikowały. Bardzo skomplikowały.

Moja opinia:
Początkowo fabuła nieco przypominała mi "Raw" Belle Aurory, z tym, że w "Długu" bohaterka wynajęła kogoś, kto miałby ją "zgwałcić". Szybko wyszło na jaw, że facet, z którym spędziła upojne chwile nie był jednak tym, za kogo wzięła, a więc wcale nie był przez nią wynajętym przystojniakiem. Mia nie zdawała sobie sprawy, że naprawdę znalazła się w niebezpieczeństwie.

Tax śledził ją od lat i marzył o chwili, w której dziewczyna zapłaci mu za swoje występki z przeszłości, odpowie za krzywdę, którą wyrządziła zarówno jemu, jak i jego siostrze. Wktórce jednak okazuje się, że Mia nie miała z całą sytuacją nic wspólnego, a Tax... Cóż, chyba zdążył się do niej przywiązać.

Mężczyzna robi dużo głupich rzeczy, starając się jednak chronić swoją ukochaną, dbać o jej bezpieczeństwo. Kiedy wydaje im się, że mogliby spróbować żyć normalnie, nagle wszystko się wali. Siostra Taxa nie wierzy w niewinność Mii i sama próbuje wymierzyć sprawiedliwość, co pociąga za sobą opłakane skutki.
Dla Taxa i Mii chyba nie ma już szansy...

"Dług" czyta się bardzo szybko i przyjemnie, bo wciąga od pierwszych stron. Możesz nie popierać wyborów czy działań któregoś z głównych bohaterów, lecz ciekawi Cię, jak to się dalej potoczy.

Wielkim plusem jest tu postać Taxa, którą autorce udało się genialnie wykreować. Dzięki temu, że to on opowiada część historii, możemy go dobrze poznać, dowiedzieć się, co myśli. Jest niesamowicie złożoną i ciekawą postacią - nie miał w życiu łatwo, spotkały go straszne rzeczy, a on stał się przez to poniekąd bestią. Osobiście uwielbiam takich bohaterów, których psychika jest nieco "uszkodzona". Niesamowicie pochłaniają mnie opisy ich rozumowania. I chyba właśnie dlatego ta książka - choć często brutalna i wulgarna, daje trochę do myślenia. Bo nie da się poznać tej historii i nie zastanowić się choć przez chwilę, co ja bym zrobiła na miejscu bohaterów, jak bym się zachowała, kim bym się stała...

Moja ocena: 5.0/5

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Wymarzony mężczyzna" Kristen Ashley

Tytuł: "Wymarzony mężczyzna" Tytuł oryginału: "Motorcycle man" Autor: Kristen Ashley Cena okładkowa: 44,90 PLN Wydawnictwo: Akurat Rok wydania: 2019 Opis z okładki: Tyra Masters przeżyła taki dramat, że mocnych wrażeń wystarczy jej do końca życia. Teraz wróciła do równowagi i spokojnie na nowo próbuje ułożyć swoje sprawy. Udaje jej się to aż do chwili, kiedy spotyka mężczyznę ze swoich snów. Wytatuowany, umięśniony motocyklista raczy ją tequilą i najlepszym seksem, jakiego w życiu doświadczyła. Tyra wie, że to nie tylko alkohol i gorąca namiętność. Czuje, że spotkała mężczyznę, o jakim zawsze marzyła. Niestety, ten wspaniały facet jest także jej nowym szefem… Kane „Tack” Allen ma pewną zasadę: nie zatrudnia dziewczyn, z którymi się przespał. Kiedy więc dowiaduje się, że osoba, z którą spędził ostatnią noc jest nowozatrudnioną kierowniczką biura, bez namysłu zwalnia ją z pracy. Tyra zaciekle walczy o zachowanie posady. Tack godzi się na jej pozosta

"Skandal" Katarzyna Nowakowska

Tytuł: "Skandal" Tytuł oryginału: "Skandal" Autor: Katarzyna Nowakowska Cena okładkowa: 39,90 PLN Wydawnictwo: Burda Książki Rok wydania: 2020 Opis z okładki: Jako K.N. Haner rozpaliła wyobraźnię tysięcy Polek. Teraz pisze pierwszą powieść pod własnym nazwiskiem! ONA przyzwyczaiła się do spełniania oczekiwań innych. ON zawsze dostaje, to czego chce. ONA jest żywiołową, lubianą przez wszystkich córeczką tatusia milionera, która – gdy światła gasną – zamienia się w prawdziwą femme fatale. ON jest wycofanym, gburowatym i nudnym angielskim arystokratą. Na pierwszy rzut oka różni ich wszystko. Łączy? Niewytłumaczalne napięcie i… tajemnice. Ale czy wypada, żeby Julia uwiodła najważniejszego klienta swojego ojca? Skandal wisi w powietrzu… Adnotacja: seria Skandal - Tom I Moja opinia: Wielokrotnie już wspominałam, że jestem wielką fanką twórczości K.N. Haner - głównie przez to, że zawsze funduje nam istny emocjonalny roller-coaster, a jej ksi

"Przebudzenie Morfeusza" K.N. Haner

Tytuł: "Przebudzenie Morfeusza" Tytuł oryginału: "Przebudzenie Morfeusza" Autor: K.N. Haner Cena okładkowa: 39,90 PLN Wydawnictwo: Editio Rok wydania: 2017 Opis z okładki: Po zniknięciu Adama Cassandra względnie uporządkowała swoje życie. Znów zamieszkała w Toronto, a iskierką nadziei jest dla niej synek — Tommy. Dziewczyna pragnie zapomnieć o przeszłości, ale nie potrafi. Jej serce, choć roztrzaskane na kawałki, nadal bije dla najbardziej nieodpowiedniego faceta na świecie. Gdy Adam McKey nagle zjawia się w jej rodzinnym domu, Cassandra jest wściekła, choć jednocześnie szczęśliwa. Niestety, razem z ojcem jej dziecka powracają dawne demony. Wokół znów czają się wrogowie, a wśród nich najgroźniejszy — Eros. On również nie zapomniał o Cassandrze. Walka trwa. Zemsta jest okrutna i bolesna, a w świecie mafii to sprawa honoru. Toczy się ostateczna rozgrywka — o miłość, zaufanie i prawdę. Prawdę, która może uleczyć, ale także zabić. Jaką decyzję po